ΕΠΙΚΕΡΔΗΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ ΜΕ ΑΠΟΞΗΡΑΜΕΝΑ ΦΡΟΥΤΑ ΚΑΙ ΛΑΧΑΝΙΚΑ

Επένδυση χαμηλού κόστους και με προοπτική αλλά και επιχειρηματική κίνηση με σχετικά μειωμένο ρίσκο και μεγάλη απήχηση τόσο στο εγχώριο όσο και στο ξένο κοινό θεωρείται η ενασχόληση με την αποξήρανση φρούτων καθώς και η μεταπώληση αυτών.
Στην Αθήνα αλλά και σε όλη την επικράτεια, τόσο σε λαϊκές αγορές και υπαίθριες αγορές όσο και μεμονωμένα βλέπουμε πάγκους μικροπωλητών με κάθε λογής αποξηραμένα φρούτα όπως ροδάκινα, νεκταρίνια, πορτοκάλια, δαμάσκηνα, φράουλες, πεπόνι, σταφίδες, κυδώνια, βερίκοκα, μήλα, ακτινίδια ακόμα και αλόη ή παπάγια και μάνγκο καθώς και λαχανικά όπως λιαστές ντομάτες, αποξηραμένες πιπεριές, μανιτάρια, σκόρδο και κρεμμύδι.


Το κόστος ενός μικρού θαλάμου αφυδάτωσης εξοπλισμένου με καρότσι και τελάρα ξεκινάει από τις 10.000€.


Η γενικότερη στροφή που παρατηρείται προς έναν πιο υγιεινό τρόπο ζωής και η προσπάθεια των ανθρώπων να καταναλώνουν όσο το δυνατόν ποιοτικότερα και λιγότερο επιβλαβή για την υγεία, τρόφιμα και σνακς, έχει μετατρέψει την κατανάλωση αποξηραμένων φρούτων σε μόδα και όχι άδικα. Πρόκειται για φρούτα αποξηραμένα φυσικά, χωρίς συντηρητικά και με ελάχιστη ή και καθόλου προσθήκη ζάχαρης. Έτσι αποτελούν το ιδανικό σνακ για το γραφείο ή το σχολείο ή ως συνοδευτικό σε επιδόρπια και σαλάτες.


Με κόστος από 10.000 ευρώ, αγρότες αλλά και ιδιώτες μπορούν να στήσουν μικρές μονάδες αφυδάτωσης λαχανικών και φρούτων και να επιδιώξουν να κατακτήσουν μερίδια από τα εισαγόμενα ξηρά σύκα και τις λιαστές ντομάτες της Τουρκίας και τα δαμάσκηνα των ΗΠΑ.


Αν και η χώρα μας είναι πλούσια σε οπωροκηπευτικά, εντούτοις τα αποξηραμένα κηπευτικά και φρούτα έρχονται από τα εξωτερικό. Βέβαια, αγροτικοί συνεταιρισμοί αλλά και ιδιώτες στη χώρα μας δραστηριοποιούνται στην αποξήρανση φρούτων όπως είναι τα σύκα, τα δαμάσκηνα και τα βερίκοκα αλλά και οι λιαστές ντομάτες κ.ά.


Η δραστηριοποίηση, λοιπόν, στα αλλιώς ονομαζόμενα ξηραντήρια κρύβει ευκαιρίες. Παράλληλα τα ξηρά προϊόντα της γης είναι ανάρπαστα τόσο στην ελληνική αγορά όσο και στο εξωτερικό. Τα σούπερ μάρκετ, καταστήματα υγιεινής διατροφής και γενικά τα καταστήματα τροφίμων αναζητούν αυτά τα προϊόντα, καθώς διαπιστώνουν μια στροφή του καταναλωτικού κοινού προς αυτά. Επίσης, μεγάλη ζήτηση έχουν και στις ξένες αγορές λόγω του ότι στις χώρες αυτές δεν υπάρχουν λαχανικά και φρούτα όλες τις εποχές.




πηγη paseges.gr